Bíborlabor
Bíborlabor - az üveg újjászületése
Németh Kitti Krisztina, Pro Architectura díjas építész, üvegtervező.
Kitti az üveg megformálásával egy véletlen és egy műhely tervezése, mint építészeti feladat kapcsán kezdett el foglalkozni 2012-ben. A műhelylét számára teljessé teszi, kiegészíti az építészi tervezői munkát, kreatív ujjgyakorlatként oda-vissza hat a gondolat kifejezési formáira.
Egy Bíborlabor üvegtárgy létrehozásakor az építészeti munkákkal ellentétben átláthatóbbak a kivitelezési folyamatok, a tervezett és az elkészült állapot közötti változást legfeljebb a fizikai törvényszerűségek módosítják, és gyorsabbak a visszajelzések. A kezdetek óta Bíborlabor márkanév alatt lehet találkozni a munkáival.
Olvass tovább az Bíborlabor-ról
A Bíborlabor és a "casting" eljárás
Az üvegöntési - casting - eljárás folyamatos kísérletezést jelent számára, amelyben a végeredmény mindig tartogat meglepetéseket. Folyamatos motivációt jelent, hogy a tárgyformálás során a nagy mérnöki precizitással megtervezett és kivitelezett folyamat a spontaneitással találkozik. Ebben a folyamatban az is nagyon fontos szempont, hogy az üveg használata során szinte a végtelenségig újrahasznosítható anyaggal dolgozik.
A Bíborlabor születése
Egy saját kemence beszerzése után Kitti és a Bíborlabor rögtön indult a Matyó kollekció kiegészítőivel a Gombold újra! pályázaton, ahol az első sikerek érték. Számos üvegtervező mesterkurzuson vett részt, legszívesebben casting eljárással készült plasztikákkal és építészeti üvegekkel foglalkozik. Egy saját kísérleti üveg transzformációval részt vett a Népszínház utcai Polgári Serfőzde mozaikfrízének restaurálásában, foglalkozott a Városligeti református templom ólomüveg festésének rekonstrukciójával, legújabb táljai és evőpálcika tartói pedig egy neves tokiói sushi étteremben is megtalálhatóak.